Mieke de Ketelaere is aangesteld als de nieuwe boardmember van de Nederlands-Vlaamse digitale bureaugroep Springbok, waar onder meer Dawn onder valt.
Springbok verwacht dat in de toekomst 'duurzame artificial intelligence disruptief zal zijn' in de wereld van reclame en marketing. De Ketelaere moet hierin een 'voortrekkersrol' spelen.
Mieke de Ketelaere is, naast haar nieuwe baan bij Springbok, adjunct-professor aan de Vlerick Business School en auteur van het boek 'Wanted: Human AI Translators'. Met haar eerdere ervaring in data- en marketingautomatisering bij bedrijven als SAS en Selligent wordt ze gezien als een vooraanstaande specialist in de techbranche.
De Ketelaere werkt graag met jonge mensen, zegt ze. 'Deze generatie is veel bezig met duurzaamheid en de ethische aspecten van technologie. Dat zie je ook bij Springbok. Dat AI een steeds grotere rol gaat spelen mag duidelijk zijn, maar het betekent niet dat mensen overbodig worden - integendeel. Menselijke vaardigheden zoals empathie en inlevingsvermogen zijn juist essentieel in de toekomst.'
Sammy Colson, ceo Springbok: 'ChatGPT en andere AI-toepassingen veroorzaken een revolutie in onze sector die is te vergelijken met de komst van het internet. Op het gebied van data en marketing automation leveren we bij Springbok marketingdiensten waar we al gebruikmaken van machine learning en artificial intelligence. Een autoriteit als Mieke kan ons helpen hierin richting te bepalen.'
Kim Verhaeghen, oprichter Springbok: 'We werken bij Springbok aan het opleiden van een nieuwe generatie mensen die AI leren inzetten met positieve gevolgen voor mens en samenleving. Mieke past daar goed bij.'
Bij bureaugroep Springbok werken zo'n 400 professionals voor merken als Triodos Bank, Jumbo, Renault en Greenpeace.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!