Volgens ontwikkelingshulporganisatie Solidaridad is H&M een koploper in duurzame mode. De organisatie werkt al jaren samen met het kledingbedrijf en deze conclusie is dan ook mede gebaseerd op hun dagelijkse samenwerking.
Hoogtepunten
In H&M’s duurzaamheidsrapport 2014 worden de hoogtepunten van het jaar besproken, waaronder de groei in het inzamelen van kleding, het verminderen van de CO2 voetafdruk, de lancering van de ‘Consious Denim’-collectie en het uitrollen van het beleid voor een leefbaar loon.
Voorloper
Een voorloper is H&M volgens Solidaridad mede doordat het in 2015 informatie openbaar zal maken over een flink deel van de leveranciers van zijn leveranciers, wat bijzonder is in de sector.
Rank a Brand
Rank a Brand becijferde H&M pas nog met een B, maar het bedrijf is onlangs gezakt naar C. Volgens Rank a Brand is H&M redelijk op weg, maar kan het nog beter. In het rapport is te lezen dat het bedrijf goed scoort op het gebied van arbeidsomstandigheden, fair trade en duurzame handel, maar niet op de gebieden klimaatverandering en CO2-emissies. Opvallend is dat Monki en COS (beiden H&M-group) beter scoren met een B. Slechts twee Nederlandse merken krijgen een A: Saint Basics en Mud Jeans.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!