Wearables was een hot topic op het GMIC event afgelopen week in het Moscone center in San Francisco. Op woensdag werd de tweede dag van de GMIC geopend met een paneldiscussie over wearables. Een zeer volle zaal, maar er werd zeer aandachtig geluisterd. Wearable is the next ‘mobile’ en in het panel zat Eric Migicovsky CEO van Pebble, een van de meeste populaire smartwatches op dit moment.
Pebble smartwatches
Smartwatches zijn op dit moment nog een niche product, echter het lukte Pebble om een mainstream product te ontwikkelen. Hoe kwam dit tot stand? “We started with Kickstarter.com last year, since we ran out of funding. It was interesting to see that 75% of the backers were from the US. The others we can see as our global market. Up untill Pebble came, there were devices, but they didn’t click with the consumer. We made the use case and the experience work”. Pebble wilde 100.000 ophalen met kickstarter. Het was echter zo’n (marketing) succes dat het meer dan 10 miljoen dollar ophaalde, één van de grootste successen van Kickstarter.com.
Wat is het concept van Pebble? Eric Migicovsky: “The basis of the concept is that we looked at how users are using their phones and we thought of a way how we can translate this behavior to Pebble. Users can manage their music, receive messages and it’s waterproof. Now, we see that the wearable is such a personal device, users are looking for innovative ways to make a watch face (screensaver op het horloge). This is actually really public, because everybody can see your watch face and we found out that over 75.000 watch fases have been created. We aren’t in a “specs” battle, the smartwatch is about the experience and lifestyle."
Hoe zal Pebble zich gaan doorontwikkelen? Eric Migicovsky: “We are looking for Bluetooth signals for devices around you. Based on the distance, we can build experiences for the near field context. We look at how do you use your smartphones and leverage on the maturity of today’s app usage. Then we take parts of this specific usage and move it to the watch. Another great thing is that we use hardware button, so it’s possible to do stuff without looking. It’s a different modality”.
Een belangrijk onderdeel van de wearable strategie is of de smartphone nog van toegevoegde waarde is of dat wearable stand-alone producten zijn. Bij Pebble, en bij de meeste wearables, is het onderdeel van. In de paneldiscussie werd ook besproken dat wearables, net als mobile, een onderdeel zijn van ‘ the internet of things’, de wereld van connected devices. Niet stand-alone, maar geïntegreerd.
Zie hier voor meer alle video interviews van 'MobileMarketing.nl goes Silicon Valley'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!