Sid Lee en Cirque du Soleil samen in branded entertainment

Sid Lee Entertainment heet de nieuwe samenwerking tussen reclamebureau Sid Lee en de artiesten van Cirque du Soleil. De nieuwe bedrijfstak verzorgt branded entertainment voor merken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Cirque du Soleil nam al een belang in het reclamebureau Sid Lee. Vrijdag maakten de Canadese bedrijven hun concrete samenwerkingsplannen bekend in Cannes. Met de advertentiekennis van Sid Lee en de entertainmentervaring van Cirque du Soleil bundelen de bedrijven hun krachten om branded entertainment te verzorgen voor nieuwe en bestaande klanten, zoals Absolut Wodka en het sportieve kledingmerk Lolë.

De nieuwe onderneming houdt kantoor in Montréal, Toronto, Amsterdam, Parijs en New York en wordt geleid door Joanne Fillion, eerder creatief directeur voor beeld, evenementen en lifestyle bij Cirque du Soleil. Sid Lee Entertainment gaat zich richten op onderwerpen die millennials aanspreken, zoals drank, gamen, entertainment en mode.

Het bedrijf neemt een voorbeeld aan de evenementen van Red Bull. ‘We hopen voor onze klanten nieuwe verdienmodellen te creëren en manieren om consumenten te betrekken’, aldus Sid Lee-baas Bertrand Cesvet. ‘Nu is het vaak zo dat als bedrijven dit soort dingen doen, de verwachting van de consument is dat ‘ie het product gratis krijgt. We willen inhoud maken die zo goed is dat het naar een hoger niveau wordt getild en je er kaartjes voor gaat willen kopen.’

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie