Serge Steijn treedt aan als partner bij Open Now

Medeoprichter van oud-reclamebureau Doom&Dickson wilde graag weer in een bureau meedraaien. Hij combineert dat met leiderschapscoaching.

Serge Steijn

Serge Steijn is aangetreden als partner bij Open Now, het reclamebureau dat zich richt op gedragsstrategie. Steijn kent het bureau goed, hij adviseerde het acht jaar geleden na de start al regelmatig op de achtergrond.

Open Now wacht een belangrijke periode, stelt Steijn. Door de grote interesse in gedragswetenschap kent het veel groei en belandt in een nieuwe fase. Het wil de komende jaren de belangrijkste speler worden op het gebied van gedragswetenschap, creativiteit en campagnes.

Steijn ziet grote kansen. ‘Ontwikkelingen in onder meer gedragswetenschap veranderen het vak fundamenteel’, zegt hij. ‘We staan pas aan het begin van de mogelijkheden, steeds meer adverteerders ontdekken deze extra dimensie. Open Now loopt daarin voor. Er werken zes gedragswetenschappers en evenveel creatieven. Deze combinatie van disciplines zorgt voor effectieve communicatie en campagnes.'

Leiderschapscoach

Steijn was in het verleden medeoprichter van reclamebureau Doom&Dickson dat in 2005 na vijf jaar Bureau van het Jaar werd en daarna verkocht werd aan TBWA. Daarna werkte hij een periode in Latijns-Amerika en richtte zich daar onder meer op kunstfotografie.

Terug in Nederland werd hij opgeleid als leiderschapscoach. Hij trad een halfjaar terug aan als partner bij coachingbureau Sterke Leiders en gaat gaat dat werk combineren met zijn functie bij Open Now.

Steijn: ‘Ik vind het ideaal om naast de coaching ook daadwerkelijk weer in een bureau mee te draaien. Het partnerschip was daarom ook belangrijk voor me, zodat klanten weet dat ik invested ben en het bureau vertegenwoordig.’

Inspirerend

Joris van Amerom, managing partner bij Open Now, ziet het als een groot voordeel dat hij zich naast zijn ervaring als reclameman ook heeft ontwikkeld als leiderschapscoach. Bovendien heeft Steijn een heel goede reputatie bij adverteerders, stelt creatief-directeur Lukas van de Ven. ‘Hij is ervaren en betrouwbaar en tegelijk heel open en inspirerend. Dat past goed bij ons.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie