Wunderman Thompson Benelux heeft Sandra Bold benoemd als chief creative officer. Het is een nieuwe rol binnen het directieteam van het bureau. Bold rapporteert aan ceo Erwin Jansen en werkt nauw samen met de executive creative directors van Wunderman Thompson Amsterdam, Carlos Camacho, en België, Kristof Snels.
Bold komt van Publicis Milaan, waar zij verantwoordelijk was voor wereldwijde campagnes voor merken als Heineken en Bottega Veneta.
Wunderman Thompson Benelux werkt sinds 2020 als een entiteit. Sindsdien vertrokken in Amsterdam een aantal bekende veteranen zoals managing director Anita Lotten. Ook nieuwe gezichten zoals Mariska Wilschut en Jonna van Kampen vertrokken weer.
Bold zegt potentieel te zien in de samenwerking tussen Antwerpen, Brussel en Amsterdam. ‘Van het creatieve werk dat ze produceren tot de manier waarop ze samenwerken.’
Ceo Erwin Jansen zegt over haar komst: ‘Sandra heeft een schat aan internationale ervaring met 's werelds grootste merken en ik weet zeker dat ze een frisse en inspirerende visie brengt en gaat uitdagen om de creatieve lat creatieve hoger te leggen.’
Bold begon haar carrière als architect, maar stapte al snel over naar reclame in Boekarest. In Roemenië won ze verschillende prijzen op grote reclamefestivals, zoals Cannes, Clio, Eurobest en The One Show. Ze droeg er ook aan bij dat McCann Romania vier jaar op rij 'Agency of the Year' en 'Network of the Year' won.
Ze verhuisde van Roemenië naar Publicis London, waar ze werd uitgeroepen tot een van de 'Top 100 Superwomen' door Pitch Magazine en werd gekozen om deel te nemen aan het Future Leaders-programma van D&AD. In 2018 stapte ze over naar Publicis Milaan.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!