Ellen van den Berghe (35) start per direct als nieuwe chief marketing officer van RTL Nederland. Ze werkt sinds 2011 bij RTL Nederland en vervulde het meest recent de rol van head of content van Videoland. Van den Berghe treedt in haar nieuwe functie als CMO ook aan tot de directie van RTL Nederland.
Videoland uitbouwen
Ook blijft Van den Berghe hoofdverantwoordelijk voor de groei van Videoland, de streamingsdienst van RTL die in het najaar van 2022 ruim 1,109 miljoen abonnees had. 'Ik geloof dat we voor onze abonnees, makers en partners nog meer kunnen betekenen. Mijn eerste focus ligt op de groeistrategie en het verstevigen van onze partnerships. De ambitie is om van Videoland de nummer 1 streamer te maken.'
RTL zocht nieuwe CMO
RTL Nederland zocht een nieuwe CMO omdat Lucien Brouwer het bedrijf eind vorig jaar verliet. Hij gaf ook leiding aan Videoland. Brouwer stopte bij RTL na meerdere 'openhartige en constructieve gesprekken' gevoerd te hebben met RTL Nederland-directeur Sven Sauvé over de toekomst van Videoland en de positie van CMO. 'Daar is uitgekomen dat ik plaats ga maken, ik ga het missen maar ga met veel wederzijds respect RTL verlaten.'
Geen fusie tussen RTL en Talpa
De aanstelling van Van den Berghe volgt twee weken nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) een streep zette door een fusie van RTL Nederland en Talpa. Volgens de toezichthouder zou de gefuseerde partij te machtig worden in het commerciële medialandschap.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!