Robert Volten is aangesteld als business lead van foodproductiebureau Chuck Studios. Gedreven door de toenemende vraag naar 'culinary identities' van met name internationale opdrachtgevers ontstond de behoefte om het team met Volten te versterken, meldt het bureau. Hij begint op 1 juni in deze nieuw vormgegeven functie.
Volten: 'Bij de ontwikkeling van campagnes voor food & drinks-merken ligt de focus vaak op het bedenken van het grote idee. Dat is natuurlijk prima, maar het product wordt vaak als bijzaak gezien. Jammer, aangezien het een essentieel onderdeel van het merk is. Ik ben daarom fan van een bureau als Chuck Studios, waar het product centraal staat.'
TBWA
Volten komt van TBWA\Neboko, waar hij de afgelopen drie jaar als client lead werkzaam was voor merken als Douwe Egberts, ING en Nissan. Ook werkte hij voor TBWA\Shanghai en in een verder verleden bij MediaMonks. Wie Volten bij Neboko vervangt, is niet bekend.
Op het Amsterdamse hoofdkantoor van Chuck Studios komt Volten nauw samen te werken met oprichters Olaf van Gerwen (global creative director), Ellen Gaedtgens (managing director) en Gert Jan Timmer (managing partner).
Chuck Studios heeft naast Amsterdam vestigingen in Berlijn, Londen en Los Angeles. Het bureau werkt voor merken als KFC, McDonald's, Heineken en Coca-Cola.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!