Publicis Groupe heeft de Braziliaanse Marco Serra en Marcos Alves - bekend als The Markos - aangesteld als creatief duo. De twee, die samenwerken sinds 2014, werkten bij DM9 DDB Brazil en BBDO Düsseldorf.
The Markos hebben baanbrekend werk op hun naam staan dat goed was voor verschillende prijzen, zoals als de Cannes Lion, de Clio en Brazil Creative Club voor McDonald’s en WWF. Met hun ‘Eurythenes Plasticus’ campagne vroeg het duo op een ludieke wijze wereldwijd aandacht voor oceaanvervuiling.
Vloer verbreden
Eduardo Marques, chief creative officer Benelux, kijkt uit naar de komst van de twee, die zijn binnengehaald mee te bouwen aan de verdere transformatie van de creatieve afdeling van Publicis.
Volgens Maarten Vrouwes, executive creative director, was Publicis op zoek naar toptalent ' om onze vloer te verbreden'. 'Omdat creativiteit zich niet laat beperken door grenzen, hebben we onze zoektocht verbreed.'
Publicis kwam uit in Brazilie waar het dat toptalent zegt te hebben gevonden 'en ook een paar hele leuke collega’s die barsten van de energie'.
Uitgeoefend
Marco en Marcos noemen hun overstap naar Amsterdam ' meer dan een droom voor ons - het was een doel'. Nu is het oefenen voorbij, volgens de twee. 'Er is geen tijd meer om te repeteren of te trainen. Het is game-on! We kunnen niet in woorden uitdrukken hoe enthousiast we zijn om samen met Publicis te knallen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!