Dat meldden Amerikaanse businessmedia, waaronder de site Warc.com.
Op een conference call met analisten meldde A.G Lafley, chief executive van P&G, dat het met een fijnmazige aanpak de effectiviteit van de campagnes zal monitoren.
‘We weten merk per merk in de VS en in veel andere markten, hoe effectief we kunnen zijn. Dat is wijdverspreid. Daarom vragen wij van al onze bedrijven een minimum ROI.’
Deze aanpak levert niet alleen een benchmarkgegevens op, maar is onderdeel van een aanpak om de communicatie stringenter te plannen en monitoren. P&G wil vooral tot een betere mix van communicatie-inzet komen.
‘We hameren op de effectiviteit van communicatie. We hameren erop de beste media te gebruiken’, aldus Lafley. ‘Het zijn een aantal beslissingen die we merk voor merk, categorie voor categorie, consumenten-segment voor consumenten-segment moeten nemen.’
P&G zal meer geld besteden aan nieuwe media, aldus Lafley . Het aandeel digitaal stijgt volgens zijn verwachtingen tot 35% in de VS.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!