Met Eva Simons (NL), Lido Lido (NW) en DJ Wally Lopez (SP) had ieder land zijn eigen hero. Men mixte deze nummers met door Pepsi ontwikkelde samples die gratis en gemakkelijk te gebruiken zijn.
CampagneTijdens de afgelopen campagneperiode heeft de Remix Machine ruim 485.000 unieke bezoekers getrokken. Van de 102.000 actieve DJ’s heeft 43% daadwerkelijk een remix ingezonden en één op de vier DJ’s heeft zijn remix op de iPad app geproduceerd. In Nederland was men gemiddeld 20 minuten bezig met de app.
Remix De DJ’s in spé wilden hun eigen remix graag aan de wereld laten horen, want zelfgemaakte remixen werden op grote schaal gedeeld op social media. Het delen van de remixen op Facebook had tevens tot gevolg dat ruim 632.000 mensen hun stem uitbrachten op hun favoriete remix.
PepsiPepsi creëerde dit jaar met de app een toevoegde waarde voor de doelgroep op de langere termijn en reikte daarmee verder dan slechts een campagne. De afgelopen 3 jaar heeft Pepsi samen met Red Urban de Remix Machine van een lokale activatie naar een internationale app ontwikkeld, die op verschillende platformen en apparaten beschikbaar is met lokale content. Kim Potters van Pepsi vertelt: “Met deze app heeft Pepsi laten zien echt in contact te staan met de doelgroep door een activatie te bieden die helemaal aansluit en vooral heel erg leuk is om te doen.”.
Red Urban Red Urban Amsterdam was verantwoordelijk voor de strategie, het concept en de cross platform productie. Kees van Dorp van Red Urban: “In deze jonge doelgroep moet je als merk meer bieden dan een campagne en het kans maken op een prijs. Pepsi liet zien dat ze de doelgroep snapt en bereid is om naar de lange termijn te kijken. Als bureau zijn we altijd op zoek naar communicatie die daadwerkelijk meerwaarde biedt. Zo investeren we in méér dan een campagne.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!