Premium

Pablo van den Berg vertrekt bij Yune, Thijs Jaski neemt stokje over

Jaski werkte de laatste twee jaar als managing partner van het Amsterdamse contentbureau.

Pablo van den Berg

Thijs Jaski treedt per 1 april aan als de nieuwe managing director van video- en contentbureau Yune in Amsterdam. Hij vervangt Pablo van den Berg, die zich gaat toeleggen op een 'nieuw ondernemers-avontuur'. 

Jaski werkt al vier jaar bij Yune, eerst als brand publishing director en de laatste twee jaar als managing partner. Hij was daarvoor werkzaam als head of social media bij ING Nederland.

Pablo van den Berg richtte Yune in 2007 samen op met Robert Doggers. Waar het bureau in de beginjaren de focus legde op videoproductie, breidde het daarna zijn diensten uit met content voor digitale kanalen, met een focus op social media. Recent breidde het bureau uit met een gedragswetenschappelijke unit en positionering.

Sinds 2017 is Yune onderdeel van IPG Mediabrands, waarna het bureau werd geïntegreerd in het mediabureaunetwerk van IPG naast de bureaus UM, Initiative en Reprise. Yune werkt voor merken als Jumbo, Nespresso, ANWB en de Nederlandse Spoorwegen.

Nieuwe route

Van den Berg licht de reden van zijn vertrek desgevraagd toe. 'Na de overname door Mediabrands wilde ik graag samen met Thijs een hoofdstuk toevoegen aan het Yune-verhaal en dat hebben we gedaan met een nieuwe positionering. Dat staat nu als een huis. Ik zie het bovendien als een mooi moment om er een streep onder te zetten en mijn hoofd leeg te hebben om na te denken over een nieuwe route. Het ligt voor de hand dat het iets is in de wereld van media en reclame.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie