Het doel van de overname is om een geïntegreerd creatief ‘powerhouse’ neer te zetten in Helsinki, waar Hasan & Partners is gevestigd, en Stockholm en Amsterdam. De partijen werken al sinds 2008 met elkaar samen.
Ami Hasan, oprichter en directeur van Hasan & Partners, zegt dat integratie in marketingcommunicatie van nieuwe (digitale) middelen een gigantische kans biedt voor zowel klanten als het bureau. ‘Klanten willen niet langer naar het ene bureau voor offline – en naar het andere bureau voor online behoeften. Het is allemaal één en hetzelfde: hún marketing. En vandaag de dag heeft die marketing altijd een digitale invalshoek.’ Eka Ruola, CEO van Hasan & Partners, zegt dat expansie in het buitenland een belangrijke reden is voor de overname.
Hasan & Partners bedient Finse, Zweedse en internationale klanten. De #skip">klantenbase van Perfect Fools heeft een focus op Zweden en Nederland, maar het bureau kijkt ook over de grenzen en heeft met name uitgebreide ervaring op de Russische markt. Hasan: ‘We zullen snel Hasan & Partners Stockholm en Perfect Fools Helsinki openen om alle markten optimaal te bedienen.’ Er wordt al gezocht naar bemanning en directie voor de nieuwe kantoren.
Het commentaar van Patrick Gardner, CEO van Perfect Fools, is dat de overname Perfect Fools in de gelegenheid stelt om beter geïntegreerd werk te leveren. ‘This is a match made in heaven.’
De bureaus werkten eerder samen aan onder meer prijswinnend werk als Kauko Café experience voor World Design Capital Helsinki en Emotion Cube voor Helsingin Sanomat:
Kauko Café experience voor World Design Capital Helsinki
Emotion Cube voor Helsingin Sanomat
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!