Otto van der Harst wordt de nieuwe directeur van de Stichting Reclame Code (SRC) en is daarmee de opvolger van Prisca Ancion-Kors die afscheid neemt van dit instituut. Zij was maar liefst 28 jaar aan de Stichting Reclame Code verbonden. Voorzitter Dick Molman roemt haar 'ongelooflijke bijdrage ‘ aan de zelfregulering op het gebied van verantwoord reclame maken. Molman zegt blij te zijn met de komst van Van der Harst, een 'zeer ervaren en breed georiënteerde bestuurder met een achtergrond in zowel de reclame en communicatieadvies’.
Brede ervaring
Van der Harst werkte lang in de bureauwereld. Hij stapte in 2014, na 17 jaar PPGH/JWT en bijna 10 jaar Selmore, over naar Aegon waar hij Jan Driessen opvolgde als verantwoordelijke voor de gehele communicatie van Aegon Nederland. Hij kent de Reclame Code Commissie goed uit zijn tijd in het bestuur tussen 2004 en 2014. Van der Harst zegt trots te zijn dat hij kan 'meehelpen om in het snel veranderende medialandschap, transparante en onafhankelijke zelfregulering gestalte te geven’.
De SRC legt zich toe op het bevorderen van verantwoord reclame. Dat doe ze door middel van de Nederlandse Reclame Code en een reeks van reclamecodes gebonden aan branches, doelgroepen maar ook media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!