Onno Seelen vertrekt na 13 jaar bij IPG Mediabrands. De reden voor zijn vertrek is dat Seelen ‘zijn horizon wil verbreden’, aldus het persbericht van IPG Mediabrands.
Seelen: ’Na 13 leerzame en intensieve jaren ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Met een nieuwe directie aan het roer voor mij een goed en logisch moment om verder te kijken en de wereld buiten IPG Mediabrands te gaan ontdekken.’
Doorgeschoven
Seelen, die al enige tijd niet aan het werk was, was eerder werkzaam bij Ster en IP (RTL). Hij startte in 2010 als managing director van Magna en stond samen met de toenmalige directie aan de wieg van de transformatie naar het huidige IPG Mediabrands.
Nadat hij in 2016 werd benoemd tot cco, schoof hij twee jaar later door naar de functie van chief operating officer. Daarin werd hij eindverantwoordelijk voor alle operationele en commerciële zaken van de groep en trad toe tot het directieteam.
Na het vertrek van Julius Minnaar als ceo van IPG Mediabrands in 2022 nam Seelen de dagelijkse leiding over. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de lancering van de propositie House of Challengers, eindverantwoordelijk voor Magna, Orion, MarketingSciences, het gehele operationele apparaat. Ook stuurde hij tijdelijk het digitale agency Reprise aan.
Bovendien was hij als coo eindverantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten binnen IPG Mediabrands.
Functie coo vervallen
Het bedrijf prijst Seelen, onder wiens leiding het ‘vele pitches heeft gewonnen en langdurige succesvolle relaties met klanten opgebouwd’.
In de verklaring laat IPG Mediabrands weten ‘groot respect’ te hebben voor wat Seelen heeft bereikt. ‘We betreuren zijn keuze maar begrijpen ook zijn wens om na 13 jaar elders zijn kennis en ervaring in te gaan zetten. We wensen hem het allerbeste bij zijn toekomstige inspanningen.’
De functie van coo is komen te vervallen, Saskia Wagemakers, die oktober vorig jaar aantrad als ceo, koos voor een andere organisatiestructuur. Met haar vormen cfo Marcel van der Avort en hr-director Monique Boermans de driekoppige directie. Die wordt ondersteund door een groep van 20 mensen, zoals hoofden van agencies en afdelingen, en een aantal circles op thema’s, bijvoorbeeld marcom en process.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!