Online cursus communicatiewetenschap UvA: 2600 inschrijvingen

Het is een wereldprimeur, de gratis open online cursus communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam. Aan het begin van de cursus blijken zich 2600 mensen te hebben ingeschreven. Van hen is 70 procent Nederlands, 12 procent Amerikaans en 10 procent Europees. De overige deelnemers komen uit de rest van de wereld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Projectleider en docent dr. Rutger de Graaf van deze eerste Massive Open Online Course () is tevreden: ‘We zijn blij met het grote aantal enthousiaste reacties. Zeker gezien het feit dat we dit met die studie Communicatiewetenschap als pilot hebben opgezet, minimale bekendheid aan hebben gegeven en er voor gekozen hebben een eigen onafhankelijke portal te ontwikkelen. We zijn erg benieuwd naar de participatie tijdens de colleges en de bijdragen aan ons forum en de Facebook- en twitterdiscussies.’

Universitair niveau
De gratis online course is Engelstalig, duurt 8 weken en behandelt aan de hand van videocolleges alle aspecten van communicatie – van geschiedenis en theorie tot invloed van de media op de maatschappij.Elke week krijgen de deelnemers opdrachten. Gemiddeld zullen zij drie uur per week kwijt zijn aan het volgen van de course en twee uur aan huiswerk. Iedereen kan zich inschrijven, een vooropleiding is niet vereist, wel wordt een universitair niveau verwacht.

Certificaat
Na het succesvol afronden van een eindexamen ontvangen de deelnemers een certificaat van deelname aan de opleiding Communicatiewetenschap van de Faculteit der Gedrags- en Maatschappijwetenschappen.

De online cursus Introduction to Communication Science is een initiatief van het College of Communication en de Graduate School of Communication Science, recent nog uitgeroepen tot de beste Europese opleiding tot communicatiewetenschapper.

De Universiteit van Amsterdam ontplooit verschillende initiatieven op het gebied van ict in het onderwijs. Steeds meer hoorcolleges zijn online te bekijken – via livestream of na afloop. Het ontwikkelen van en het experimenteren met MOOC’s past in het streven kennis breed beschikbaar te maken en de aantrekkelijkheid van een wetenschappelijke studie te laten zien.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie