Het bureau is kansmaker met haar succesvolle campagne voor Cardini’s Original Caesar Salad Dressing. Cardini’s verbod op Caesar salades. Deze gewaagde ‘hoax’ is gekozen uit meer dan 1000 gegadigden
In het voorjaar van 2013 werd PR Stunt gevraagd brand awareness te creëren voor Cardini’s Original Caesar Salad Dressing. De opdracht was een uitdaging: een zeer lage naamsbekendheid in Nederland, geen nieuws omtrent merk of product en een klein budget vormden het vertrekpunt.
Beschermde naam
Het bureau bedacht een gewaagde hoax campagne: restaurants ontvingen een sommatiebrief over het gebruik van de beschermde naam ‘Caesar salad’ op menukaarten. De stunt resulteerde in posts van tientallen bekende chef-koks via social media, artikelen in kranten en berichtgeving via televisie en radio. De bekendmaking van de grap, die volgde op 1 april, leverde de campagne tot slot de benoeming van 1-aprilgrap-van-het-jaar op.
Beloning voor snelle groei
PR STUNT heeft met de succescase als enige Nederlandse inzending een plek veroverd in de categorie Food & Beverage. Naast deze nominatie is de snelle groei van het bedrijf beloond met een plek in de FD Gazellenlijst van 2013. Het Financieel Dagblad reikt dit jaar voor de tiende keer de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. Bedrijven die over de boekjaren 2010, 2011 en 2012 een omzetgroei van ten minste 20% lieten zien, komen in aanmerking voor een FD Gazellen Award.
Op 5 december in München worden de prijswinnnaars bekend gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!