De Persgroep, ADCN, Creative Club Belgium en Orange Lions slaan de handen ineen en organiseren in Cannes de Creative Battle – Nederland vs. België. Het moet een ('live') battle worden, die het beste creatieve werk uit Nederland en België onder de loep neemt.
De organisatoren zeggen: 'Cannes Lions (ex-)juryleden, creatieven en marketeers uit beide landen gaan de discussie aan over wat Nederlandse en Belgische creativeit maakt, de rol van cultuurverschillen en wat we van elkaar kunnen leren. Het is een event vol inhoudelijke discussies, interactie met het publiek en de nodige fun elementen.'
België verslaat Nederland in Cannes
Dat Nederlandse en creativiteit sterk van elkaar verschillen, staat vast. Belgisch werk heeft in Cannes door de jaren heen overwegend beter gescoord dan Nederlands werk. Er is in het verleden al een en ander gezegd over hoe dat verschil te verklaren is, onder andere door de Belg Jens Mortier, die in 2014 werd aangekondigd als juryvoorzitter van de ADCN. Ook Mark Anthierens, voormalig hoofdredacteur van het (nu stopgezette) Belgische vakblad Pub, wist een verklaring te geven.
Aanmelden
De Creative Battle – Nederland vs. België vindt plaats in Ma Nolan’s in Cannes op woensdag 24 juni van 15:00 tot 17:00 uur tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity 2015. Aanmelden kan hier. De organisatoren waarschuwen dat een aanmelding geen garantie is voor deelname. 'De organisatie maakt een selectie van de aanmeldingen om een mooie mix Nederlandse en Belgische creatieven in de battle te vertegenwoordigen. Je hoort begin juni of je geselecteerd bent.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!