N=5 ontwikkelt 'Fietsmodus - Blijf offline in het verkeer

In het verkeer moet je al je aandacht bij de weg houden. De Rijksoverheid en de mobiele providers komen met 'Fietsmodus'. N=5 ontwikkelde de campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

&;Fietsmodus - Blijf offline in het verkeer&;, dat is het gezamenlijke initiatief van , KPN, T-Mobile, UPC, Vodafone en Ziggo om fietsers over te halen hun mobiele telefoon niet te gebruiken als ze deelnemen aan het verkeer.

De gedachte is: &;Je telefoon is je alles. De hele dag door deel je met je vrienden wat je meemaakt. Een fotootje, een appje, een update, het is leuk en zo gedaan. Maar even niet als je aan het fietsen bent! In het verkeer moet je gewoon al je aandacht bij de weg houden. Met je telefoon in Fietsmodus blijf je bereikbaar. Maar hoe langer je van je apps weet af te blijven hoe groter de kans op een van de vele prijzen!&;

Blijf offline in het verkeer
Steeds meer mensen hebben een smartphone en maken gebruik van mobiel internet. Ook wanneer ze deelnemen aan het verkeer. En dat brengt de nodige risico’s met zich mee. Bij maar liefst 1 op de 5 fietsongelukken waar een jongere bij betrokken is, speelt smartphone gebruik een rol. Jaarlijks raken hierdoor honderden jongeren gewond. 

Vorige week stelde Sander de Rouwe, Tweede Kamerlid voor het CDA, in Radio EenVandaag dat het CDA fietsers aansprakelijk wil stellen voor schade als zij een aanrijding veroorzaken door telefoongebruik op de fiets. De - in de uitzending aanwezige - jongeren gaven aan dat dergelijke regelgeving geen directe aanleiding is om hun telefoon niet te gebruiken op de fiets.

Deze week lanceert het ministerie van Infrastructuur en Milieu een campagne waarmee jonge fietsers worden aangespoord tot veiliger gedrag. Om jongeren hiertoe te verleiden stellen we beloningen in het vooruitzicht wanneer ze hun telefoon niet gebruiken als ze op de fiets zitten. 

Samenwerking telecomproviders
Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en de telecom operators KPN, T-Mobile, UPC, Vodafone en Ziggo willen dat gebruik van de smartphone goed samengaat met veilig verkeer. Daarom gaan zij intensief samenwerken bij de campagne ‘Aandacht op de weg’ in 2014, 2015 en 2016. Het eerste wapenfeit van deze samenwerking is de lancering van de Fietsmodus app.

CREDITS FIETSMODUS
Opdrachtgever: Ministerie van Infrastructuur en Milieu, KPN, T-Mobile, UPC, Vodafone en Ziggo
Verantwoordelijk: Koos Tamis (IenM), Monique Taal (DPC) en Toiny van der Palen (DPC)
Bureau: N=5         
Creatie: Gebroeders Janssen, Tomas Rouw, Olaf van der Geld (CD) en Zwier Veldhoen (CD)
Account: Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout en Willemijn Reuvers
Strategie: Silvia van Hooft en Jos Ahlers      
Productie: Jasper Baartmans en Michiel de Vos
Animatie: Kreukvrij.com en Renoud Netjes
Illustatie: Iwan Smit
Design: Marcel Berghuis
Techniek: Elements en Steve Stomp
Geluid: Haai Faai Deluxe, Guy van der Hoop

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie