Met de strategische overname zegt Motivaction de onderzoeksknowhow op het gebied van Nieuwe Nederlanders en hun mediagebruik in het bijzonder te versterken. Het bureau beschikt nu over de database van het Mediaonderzoek Allochtonen met uitgebreide gegevens over het bereik van cultuurgebonden en reguliere media. In het Mediaonderzoek Allochtonen, dat sinds 2002 op continue basis wordt uitgevoerd, zijn bladen, websitebezoek, radiozenders en radioprogramma's, tv-zenders en tv-programma's opgenomen. Verder heeft Motivaction de beschikking over het complete archief met onder meer onderzoeksresultaten over Nieuwe Nederlanders en hun gedrag ten aanzien van bijvoorbeeld financiële dienstverleners, charitatieve instellingen en FMCG. Door de koppeling van de onderzoeks- en mediagegevens aan de EtnoMentality-database van Motivaction, is het onderzoeksbureau naar eigen zeggen in staat om nog meer verklarings- en voorspellingskracht te genereren voor een belangrijke groep consumenten. Foquz Etnomarketing heeft ruim 12 jaar bestaan als zelfstandig onderzoeks- en adviesbureau met diensten op het gebied van Nieuwe Nederlanders. Motivaction zegt in Nederland marktleider in etno-onderzoek te zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!