Overslaan en naar de inhoud gaan

Els van Kuppeveld en Daantje Dammers: 'We krijgen vaak de gunfactor'

FAMILIEZAKEN | Moeder en dochter met beiden een kloppend hart voor het accountvak in de reclamebranche.
Els van Kuppeveld en Daantje Dammers
Els van Kuppeveld en Daantje Dammers
Els van Kuppeveld en Daantje Dammers
Els van Kuppeveld en Daantje Dammers

Els van Kuppeveld en Daantje Dammers zijn moeder en dochter. Op het eerste gezicht is de gelijkenis misschien niet direct te zien, totdat je ze op dezelfde gepassioneerde manier over hun vak hoort en ziet praten.

related partner content for mobile comes here

Els werkt als allround communicatieadviseur/coördinator voor de BUCH, de werkorganisatie voor gemeenten: Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Voor deze vier gemeenten begeleidt zij de communicatiemedewerkers, coördineert en plant ze opdrachten bij hen in en zorgt ze zo dat hun talent goed ingezet wordt.

Voordat Els bij de gemeente werkte, was de reclamewereld haar wereld. ‘Ik heb er bijna veertig jaar in gewerkt. Eerst als account assistente, via accountmanager naar accountdirector en uiteindelijk als client services director. Keihard werken, maar ontstellend leuk’.

De keuze om te gaan werken bij de gemeente was dus een verrassende. Els: ‘Ik was op zoek naar een baan die er toe doet en dan liefst in mijn eigen woonomgeving. Met iets meer rust misschien ook.

Ook dochter Daantje begon haar carrière als accountbehandelaar. ‘Ik ging vroeger in de vakanties graag mee met mijn moeder naar haar werk. Dan mocht ik aan een bureau zitten, achter een computer, mocht ook soms een commercial in de studio inspreken, hartstikke leuk. Toen ik tijdens mijn opleiding stage liep bij Saatchi & Saatchi en ik al snel een account mocht beheren, was ik echt verkocht.’

Twaalf jaar lang werkte Daantje als accountmanager, account director en als managing director. Daantje: ‘Ook ik heb keihard en met volle overgave voor bureaus gewerkt, maar besloot het op een gegeven moment anders aan te pakken en startte The Account Academy. Ik zag regelmatig accountmanagers de bureauwereld verlaten om aan klantzijde te werken, omdat ze in verband met te weinig tijd en ruimte bij hun bureau niet de juiste handvatten aangereikt konden krijgen om hun vak goed uit te oefenen. Hier wil ik met The Account Academy bij helpen.’

Daan en ik gaan beiden altijd een stap verder om alles uit een opdracht te halen

Els

Wat maakt dit vak toch zo interessant voor de dames en waarom zijn zij er zo goed in? Els: ‘Balanceren tussen opdrachtgever en bureau, werken met creatieve collega’s die het vraagstuk van opdrachtgevers oplossen met effectieve concepten... Daar onderdeel van zijn, dat is geweldig. En om dit vak goed uit te oefenen moet je je klant goed leren kennen, aanvoelen wat er werkelijk gevraagd wordt, flexibel zijn en willen vechten voor de gekozen strategie, met creatie én uiteraard ook voor de belangen van de opdrachtgever. Daan en ik gaan beiden altijd een stap verder om alles uit een opdracht te halen. Zowel voor de klant als voor de creatief.’

Daantje vult aan: ‘Dit bezorgt ons -blijkbaar de gunfactor. Wat ik net als jij fascinerend vind aan het vak is dat je met elkaar komt tot een mooier eindproduct dan verwacht. En die goeie samenwerking met de nadruk op samen, is wat ik vakgenoten met The Account Academy leer. We praten daar niet alleen over timing en finance, maar ook over het écht verbinden met je opdrachtgever. Daarnaast is er zoveel te leren over gedrevenheid, doorzettingsvermogen en empathisch vermogen. En laat ik die eigenschappen nou al ver voor mijn werkende leven hebben meegekregen.’ Lachend: ‘Drie keer raden van wie!’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in