Michel Hoekstra (ex-Advance) leidt nieuw performance marketing bureau Ligatus

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Michel Hoekstra, voormalig mede-eigenaar en commercieel directeur van interactief bureau , stuurde me een mailtje. Hij gaat een nieuw bureau leiden.

Hoewel nieuw… bestaat al in Duitsland en komt nu ook naar Nederland.

Adverteerders en mediabureaus kunnen via Ligatus campagnes plaatsen op ‘een premium netwerk’ van Nederlandse websites en op basis van gerealiseerd resultaat afrekenen.

Nederland is na Duitsland en Oostenrijk het derde land waar Ligatus, onderdeel van en daarmee van de Bertelsmann Groep, zijn deuren opent. Frankrijk volgt nog.

Het bureau noemt zichzelf ‘premium performance bureau’. De propositie bestaat ‘uit een combinatie van onderscheidende uitingen, een variabel afrekenmodel, een netwerk van premium websites voor plaatsing van de campagnes en een optimalisatiesysteem’.

Michel Hoekstra: ‘Dit biedt adverteerders niet alleen de mogelijkheid om campagnes in te kopen die op basis van het resultaat worden afgerekend, maar ook de verzekering van een goed resultaat.’

De campagnes van Ligatus worden in een zogenaamde smartbox geplaatst, die veelal onderaan artikelen op websites staat. ‘Verrassend misschien, maar dat blijkt de beste plaats’, aldus Hoekstra.

Daarmee biedt Ligatus posities buiten de traditionele bannerposities. Hoekstra: ‘Wij bieden op de artikel-einde posities niet alleen een uitgebreide tekstlink aan, maar combineren deze met een afbeelding.’

Het optimalisatiealgoritme van Ligatus zorgt vervolgens voor plaatsing op de meest relevante en best scorende pagina’s in het netwerk. Hoekstra: ‘Daarbij komt nog eens dat het systeem onvoldoende scorende campagnes eruit filtert. Alleen advertenties die het goed doen,
worden getoond.’

Campagnes die het niet zo goed doen en dus niet worden getoond, worden handmatig geoptimaliseerd. ‘Daarvoor hebben wij campagnemanagers in dienst. Die zoeken uit waarom een advertentie niet succesvol is en hoe die toch succesvol kan worden gemaakt’, zegt Hoekstra.

Samenwerkende partners zijn onder andere De Persgroep (onder andere NRC.nl), Wegener (waaronder depers.nl), Sanoma (onder andere sportweek.nl, belegger.nl, formule1.nl) en Hachette Philipacchi (onder andere quotenet.nl). Onder de opdrachtgevers kan Ligatus Nederland onder andere Robeco, NCOI, Audi, VW en Vodafone rekenen, laat Hoekstra (foto beneden) weten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie