'Metaverse werkplaats' op Media Park moet creatieve sector opleiden

Het Media Park in Hilversum krijgt een creatieve werkplaats die mbo-studenten moet opleiden op vlakken als de metaverse en Web3.

Creative Commons (Wikipedia)

Zes creatieve mbk-vakscholen en Media Perspectives starten een 'Metaverse werkplaats' op het Media Park in Hilversum. De studenten van de werkplaats gaan immersieve technologische toepassingen ontwikkelen die toegepast kunnen worden in het onderwijs, de gezondheidszorg, stedelijke ontwikkeling en de media. Studenten gaan samenwerken met docenten en medewerkers van mediaorganisaties en andere betrokken partijen. 

Werkplaats moet uitbouwen

De metaverse werkplaats heeft een kwartiermaker gekregen in Rufus Baas (oprichter van het XR Lab op het Media Park). Organisaties als de gemeente Hilversum, Utrecht Talent Alliantie, ClickNL en consortiumpartners hebben met Baas als doel de werkplaats uit te bouwen. De partners willen de kennis die de studenten opdoen gebruiken om een landelijk dekkende opleidingsfaciliteit te creëren. 

Web3 en metaverse nog vaag

De termen Web3 en metaverse vallen steeds vaker. Wat ze precies inhouden, is lastig te zeggen. Techbedrijven en mediabedrijven, maar ook steeds meer andere organisaties, buigen zich erover omdat ze toepassingen willen ontwikkelen voor de nieuwe techniek. Web3 is een nieuwe vorm van internet dat decentraler moet worden - dus minder macht voor bestaande techreuzen.

De metaverse op zijn beurt moet een immersieve digitale omgeving worden waarin merken kunnen adverteren en interactie met klanten aan kunnen gaan. Consumenten moeten er kunnen vergaderen en ontspannen met bijvoorbeeld een Virtual Reality-headset op het hoofd.

Adformatie publiceerde vorig jaar een achtergrondartikel over de kansen die de metaverse biedt voor merken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie