Maurice Ridder is aangesteld als de nieuwe head of retail media van Basic-Fit. Hij wordt verantwoordelijk voor 'de verdere uitrol van retail media' van de fitnessketen, die 238 filialen in Nederland telt.
Ridder werkte de laatste achttien jaar bij SBS / Talpa Media Solutions. Bij het mediabedrijf bekleedde hij diverse leidinggevende functies voor de afdelingen special advertising en branded content, de laatste vijf jaar als director business development.
Veel fragmentatie
Vanwaar na al die jaren de stap van media naar retail media? Ridder: 'Televisie en radio blijven mooie mediakanalen, maar er is veel fragmentatie in het medialandschap. Bij mijn nieuwe werkgever zie ik veel kansen. Ik ben aangenaam verrast door de schaal van het aantal clubs en de mogelijkheden die het bedrijf op nationaal en internationaal niveau te bieden heeft.'
Basic-Fit heeft 1.400 sportschoolketens en 3,75 miljoen leden in zes landen verspreid over Europa en is daarmee de grootste fitnessketen van dat continent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!