Sportmarketeer Mascha van Werven (NOC*NSF) wordt nieuwe directeur Jantje Beton

Als cco bij de sportkoepel was ze verantwoordelijk voor marketing en merk van TeamNL. Ze volgt bij Jantje Beton Dave Ensberg-Kleijkers op.

Mascha van Werven, de nieuwe directeur van Jantje Beton

Mascha van Werven wordt de nieuwe directeur-bestuurder van Jantje Beton. Zij volgt de in maart 2024 vertrokken Dave Ensberg-Kleijkers op. Van Werven begint op 1 september.

Mascha van Werven heeft haar ervaring vooral opgedaan in de sport. Ze was bij onder andere bij Vitesse en de KNSB verantwoordelijk voor marketing, communicatie en media.

In 2019 kwam ze bij NOC*NSF terecht, waarvoor ze al eerder had gewerkt als communicatieadviseur en senior brandmanager. De afgelopen 5,5 jaar vervulde ze de functie van chief commercial officer, waarvoor ze verantwoordelijk was voor merk- en marketingstrategie van TeamNL.

Goede match

Volgens Paul van Gessel, voorzitter raad van toezicht Jantje Beton, krijgt de organisatie een sterke directeur-bestuurder met een hart voor spelende kinderen. 'De ervaring van Mascha in het bouwen van merken die een bijdrage leveren aan maatschappelijke vraagstukken, is van grote waarde om in de toekomst impact te blijven maken.'

Ook Van Werven zelf denkt dat haar ervaring goed aansluit op haar nieuwe functie en de missie van Jantje Beton om te zorgen dat kinderen elke dag kunnen buitenspelen.

Van Werven: 'Het is belangrijk voor de jonge generatie om op deze manier sociale contacten te kunnen leggen, lekker te bewegen en grenzen te ontdekken. Iets wat mij na aan het hart ligt en duidelijke parallellen kent met de sport.'

Er is overigens voldoende werk te doen op dit gebied. Uit recent onderzoek van Verian maart 2024 - in opdracht van Jantje Beton - blijkt, dat 400.000 kinderen in Nederland nooit of bijna nooit buitenspelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie