Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) heeft Mary Hoogerbrugge benoemd tot beschermvrouwe van de stichting. Hoogerbrugge neemt het stokje over van Giep Franzen, de oprichter van SWOCC, die 10 jaar lang beschermheer was.
Hoogerbrugge is merkspecialist en medeoprichter van de strategisch adviesbureau Positioneerders. Zij is sinds de oprichting in 1995 betrokken bij SWOCC. ‘De missie van SWOCC, het bevorderen van kruisbestuivingen tussen wetenschap en de praktijk van merken, marketing en communicatie, ligt mij na aan het hart. In mijn nieuwe rol als beschermvrouwe zal ik me daar onverminderd voor inzetten’, aldus Hoogerbrugge.
Na afronding van de studie Communicatiewetenschap aan de UvA, startte Hoogerbrugge haar loopbaan als wetenschappelijk medewerker van Giep Franzen, die toen bijzonder hoogleraar aan de UvA was. In die tijd werd SWOCC opgericht en schreef Hoogerbrugge de eerste SWOCC-publicaties, de iconische rode boekjes.
Van 2002 tot 2009 was Hoogerbrugge lid van de Raad van advies. Om vervolgens in 2009 interim directeur van SWOCC te worden. Tot 2019 was Hoogerbrugge lid van het SWOCC bestuur, waar zij waakte voor de relevantie en toepasbaarheid van het wetenschappelijk onderzoek voor de praktijk. Hiernaast is Hoogerbrugge al jarenlang actief als redactielid van de SWOCC Selectie, waar ieder kwartaal een selectie wordt gemaakt van wetenschappelijke artikelen uit gerenommeerde internationale tijdschriften.
‘SWOCC en merkdenken zitten in het dna van Hoogerbrugge. Daarmee is zij de aangewezen persoon om het gedachtegoed van Giep Franzen te bewaken en blijvend te verankeren in (de activiteiten) van de stichting”, aldus Guda van Noort, de directeur van SWOCC.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!