MediaMonks heeft Martin Verdult aangesteld als managing director van de vestiging in Londen. Hij heeft de opdracht om het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk flink uit te bouwen. Martin Verdult is afkomstig van Ogilvy & Mather Shanghai. Hij volgt Astrid van Essen op, die MediaMonks heeft verlaten. Een woordvoerder wilde niet zeggen waar zij naartoe is gegaan.
De aanstelling van Verdult was al beklonken voordat MediaMonks begin juli fuseerde met S4 Capital van Martin Sorrell, meldt de Engelse site Campaign. Verdult zegt dat het de ambitie is om MediaMonks London te verdrievoudigen tot 50 mensen in twee jaar tijd.
'Kick-ass producers'
De Nederlander is van plan om daarvoor voor het einde van het jaar ongeveer 10 mensen in dienst te nemen, onder wie enkele 'kick-ass producers' en een aantal klantmanagers, maar 'geen saaie accountmensen'. Ook gaat hij op zoek naar een groter pand in de Engelse hoofdstad.
MediaMonks opende zijn kantoor in Londen in 2010, maar er zijn momenteel slechts 15 mensen werkzaam. Wesley ter Haar, medeoprichter van MediaMonks, laat Campaign weten dat het 'misschien een beetje onder de radar' heeft gewerkt in het VK, maar zei dat het nauw samenwerkt met agentschappen in Londen en "heeft bijgedragen" aan enkele van 'de grootste en meest bekroonde campagnes'.
MediaMonks richt zich nu samen met S4 Capital op de ontwikkeling van 'het productieplatform van de toekomst', waarbij waarbij creativiteit, data, media en technologie worden geïntegreerd. 'Londen' speelt hierin een belangrijke rol, aldus MediaMonks.
Verdult werkte eerder onder meer voor Razorfish, en Digitas LBI en had tegelijkertijd zijn eigen bureau, Cooper & Cross in Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!