Veel loopbaanwisselingen in oktober, Adformatie belichtte de afgelopen weken al de nodige.
Bij DPG Media trad directeur-digital-business development Stefan Havik toe tot de ‘chiefs’ voor het digitale deel.
Bij NPO neemt een duo de taken over van Frans Klein. Remco van Leen en Jojanneke Doorn gaan samen de functie van directeur Video vervullen.
Oud-Hema-topman Tjeerd Jegen gaat fietsenfabrikant Accell leiden, terwijl Saskia Wagenmakers bij IPG Mediabrands Nederland ‘omhoog’ schuift naar de ceo-functie.
M2|OC heeft Lars Vink aangesteld als managing director.
Ewa Skotnicki weg bij Fairphone
‘Maatschappelijk marketeer’ Ewa Skotnicki vertrekt als brand communication manager bij Fairphone. Ze maakt later bekend wat ze hierna gaat doen. Skotnicki werkte vier jaar bij het duurzame-telefoonmerk. Ze is afkomstig van Triodos Bank.
De vijf van Hibou
Het datagedreven pr-bureau Hibou, dat werkt voor onder andere Indeed, Ideal, Epson en Saxo, heeft vijf nieuwe krachten aan het bureau toegevoegd.
Koop Brandsma is aangetreden als manager digital en gaat samen met Daphne Kemp aan de slag voor digitale campagnes van social tot advertising. Maarten Wesseling en Tim van Vliet traden kortgeleden aan bij het data-analyseteam.
Louise Horsten is aangetreden als pr-consultant.
Soda breidt uit met vier regisseurs
Filmproductiebedrijf Soda Films, met vestigingen in Amsterdam en Düsseldorf, heeft vier nieuwe regisseurs aangesteld. Naast Gijs Veerhoek en Aram de Groot zijn Vladimir Beck en Paul Vos.
Marloes Garben naar merkadviesbureau New Growth Strategies
Marloes Garben is als partner aangetreden bij merkadviesbureau New Growth Strategies, onderdeel van TBWA\Neboko. Ze wordt verantwoordelijk voor merkstrategieën, met een specifieke focus op merkproposities en -innovaties.
Garben werkte onder meer bij Sara Lee / Douwe Egberts en Unilever. Ze heeft 8 jaar in Londen gewerkt voor Unilever UK, Global & Prestige, waar ze verantwoordelijk was voor massamerken zoals Persil UK en strategische merken zoals Dermalogica. Daarnaast heeft ze 5 jaar als ondernemer gewerkt en was ze medeoprichter van Scoon, het duurzame e-commerce platform voor 'brands that care'.
Marc Pijsel nieuwe cfo bij Pakt
Pakt, een groep van acht toonaangevende productiebedrijven gevestigd in Nederland, Zweden en België, heeft een nieuwe financiële man. Marc Pijsel is aangetreden als cfo. Hij vormt samen met beide co-ceo’s Maartje van Wijk en Maurice Wenneker en coo Lydia Gumbs het managementteam van Pakt.
Zeven mediors en seniors sluiten zich aan bij Abovo Maxlead
Abovo Maxlead heeft de afgelopen periode zeven professionals aan de teams in Hoorn en Oegstgeest toegevoegd.
Jorrit de Jong (48 jaar) is gestart als trading & procurement-manager en sluit aan in het buying team van Abovo Media. Hij is afkomstig van Magna/IPG Mediabrands.
Dennis van Rooden (31 jaar) wordt performance-marketeer bij Maxlead. Hij komt van Balr waar hij head of digital was.
Martijn Post (32 jaar) is de nieuwe sea-consultant bij Abovo Media. Zijn jarenlange ervaring ligt vooral in de hotelbranche in diverse digitale functies.
Nicky van der Zee (26 jaar) versterkt het marketingteam van Abovo Maxlead als marketing-communicatie=specialist.
Tom Clardeij (29 jaar) en Rafael van Wonderen (27 jaar) zijn als social media-consultant begonnen. Leon Wielens (33 jaar) is de nieuwe creatief van het contentlabel AM Beyond. Hij werkte eerder bij Boomerang en zijn eigen bureau Stolen Goods.
Julie Oostvogels naar Oona
Julie Oostvogels wordt de nieuwe business unit-manager van Oona en lid van het leiderschapsteam Benelux. Oona is een ‘community-first’-agency met een portfolio namen als Ikea, Gucci, Uniqlo en Samsung. Oostvogels werkte eerder voor Publicis, LDV en TBWA.