Dat doet het volgens eigen zeggen om zich te wapenen voor de toekomst. De aanpassing heeft tot doel om de wereldwijde merkpositie van M&S te versterken en impliceert dat International Business voortaan rechtstreeks rapporteert aan de positie die nu ‘executive director of marketing and business development’ heet.
Laura Wade-Gery, nu executive director of multi-channel, die eerder dit jaar de enorme implementatie van de nieuwe M&S-website leidde krijgt de leiding over alle retail in de UK om ‘een eenduidig beeld op de klant’ te bewaken. Naar verluid was met de nieuwe site en shop een bedrag van 150 miljoen pond gemoeid. De huidige retaildirecteur gaat aan haar rapporteren.
De Nederlander Marc Bolland, CEO van M&S, verklaart in een toelichting dat het bedrijf zich in de afgelopen drie jaar heeft ingespannen om zich om te vormen tot internationaal multi channel retailer, klaar voor de toekomst van retail. We hebben de infrastuctuur staan om onze business een stap verder te krijgen. Nu we een volgende stap maken met ons plan moeten we er zeker van zijn dat de structuur van ons team en interne processen ons in staat stellen om met eenvoud en snelheid te kunnen handelen.’
Tegelijk heeft M&S vier nieuwe kernwaarden geformuleerd die gestoeld zijn op de ‘founding principles that have guided M&S’s business over the last 130 years’: inspiratie, innovatie, integriteit en in-touch (beraakbaar). Die sluiten op hun beurt weer aan bij de nieuwe merkbelofte ‘Enhancing lives. Every day.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!