Dat meldt het Britse Marketing Week naar aanleiding van hun jaarlijkse Salary and Career Survey 2014 die het opstelt in samenwerking met Marcom-recruitmentbedrijf Ball & Hoolahan. De opvallende stijging volgt daarmee de algemene trend van betere salariëring in het marketingvak.
Het gemiddelde salaris van álle marketeers steeg weliswaar, maar de respondenten in het onderzoek gaven aan dat ook de prestatiedruk toenam. De stijging in salaris voor top-marketeers is overigens vele malen groter dan die in het middensegment, waar het bedrag onderaan de streep op de salarisstrook gemiddeld 3,6 procent hoger lag. Senior marketingdirecteuren in Groot Brittannië verdienen gemiddeld 103,630 euro, waar dat vorig jaar nog 90,620 euro was. Marketingmanagers verdienen er gemiddeld 45.930 euro. De stijging van de salarissen wordt door de onderzoekers toegewezen aan de toename van het belang van marketing, waarbij de absolute top – de 10 best verdienende marketeers die deelnamen aan het onderzoek - gemiddeld op 133.060 uitkwam.
Overigens gaf een kwart van de respondenten aan dat er in hun geval in het geheel geen sprake was van een toename. Zij voelden zich met een ‘bevroren salaris’ wel meer onder druk gezet om ‘beter en meer gedisciplineerd te werken’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!