Premium

Mariëlle Krouwel van Volksbank naar PwC

Krouwels opdracht is om de maatschappelijke relevantie van PwC prominenter uit te dragen.

Mariëlle Krouwel
Foto: Gerry Hurkmans

Per 1 juni as maakt Mariëlle Krouwel, nu hoofd merk, media en communicatie bij de Volksbank, de overstap naar PwC (PricewaterhouseCoopers). Ze gaat daar de functie van directeur communicatie vervullen. Krouwel werkte 5 jaar bij de Volksbank. Haar huidige functie wordt (op advies van Krouwel zelf), nu niet 1-op-1 opgevolgd. Krouwel: ‘Afgelopen jaren hebben we flinke stappen met de Volksbank en het merkportfolio gezet en mijn vertrek is een natuurlijk moment om gezien de nieuwe activiteiten rondom het merk de Volksbank ook de inrichting daarop aan te laten sluiten. Daar zal de komende maanden invulling aan worden gegeven.’

In onderstaand interview licht Krouwel de overstap verder toe.

RM: Waarom deze stap genomen?
MK:

‘Ik heb de afgelopen vijf jaar met ontzettend veel plezier bij de Volksbank gewerkt als hoofd merk, media & communicatie. De succesvolle positioneringen van zowel SNS als de Volksbank en haar merken en een goed werkend team van collega’s en bureaus zijn mijn belangrijkste wapenfeiten. Samen hebben we prachtige resultaten geboekt en veel prijzen gewonnen. En zo groei je toe naar een volgende stap. Ik werd benaderd voor deze rol en ontdekte in een aantal leuke gesprekken met leden van de RvB en partners dat PwC een interessante merkuitdaging heeft die in het verlengde ligt van mijn werk bij de bank. Namelijk het prominenter uitdragen van de maatschappelijke relevantie van PwC. Om daarmee PwC een eigen gezicht te geven. Wat ik vooral aansprekend vind is dat ik alle werkgebieden van communicatie onder mijn regie krijg. Zo kan ik echt sturen op het merk. Een ontzettend mooie uitdaging waar ik geen nee tegen kon zeggen.’

RM: Waarom uitgerekend NU deze stap genomen?
MK:

‘Die vraag is me de laatste tijd natuurlijk vaker gesteld. Ik ga graag rechtsaf waar anderen links gaan en houd wel van gezonde spanning. We hadden vlak voor de corona-uitbraak al informeel ja tegen elkaar gezegd. We hebben het er toen in dit licht nog kort over gehad, maar voor PwC is deze nieuwe realiteit alleen maar meer reden om verder aan het merk te gaan werken. De maatschappelijke relevantie van het werk van PwC is meer dan ooit aan de orde. Dus onder de noemer “never waste a good crisis” waren we er samen snel uit en sprak PwC een groot vertrouwen uit. Dat is een mooie basis om op te starten.'

RM: Wat worden je verantwoordelijkheden?
MK:

‘In deze rol voer ik de regie op alle marketing-, merk- en communicatieactiviteiten van PwC. Dat behelst alles van marketing tot sponsoring, evenementen, klantcommunicatie, woordvoering, PR en stakeholderdialoog.’

RM: Wat wordt het ‘Mariëlle Krouwel-effect’ op PWC?
MK:

‘Het “M-effect” gaat over drie dingen: dromen, impact en teamwork. Als je het kunt dromen kun je het doen. Elk traject begint met mijn hoofd in de wolken, maar wel altijd met de voetjes op de vloer. Ik sta erom bekend dat bij mij alles kan en nee geen antwoord is. En door scherpe keuzes te maken, maak je ook echt impact. Opvallend is de energie en drive waarmee ik dingen samen met een mooi team van collega’s en bureaus doe. Mijn vraag aan het team zal altijd zijn: “Hoe kan het wel en hoe kan ik je daarbij helpen?” Dat sluit mooi aan bij de nieuwe pay-off van PwC: “Morgen maak je samen”. Deze combinatie leidt tot effectieve en impactvolle communicatie en mensen die trots zijn op en plezier hebben in wat ze met elkaar doen.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie