Margriet de Kroon is deze week gestart in haar nieuwe rol als chief marketing officer van dating-app Inner Circle. Ze heeft al veel leuke en slimme mensen bij het bedrijf ontmoet, schrijft ze in een bericht op LinkedIn. ‘En wat is er nu leuker dan de hele dag cupido te mogen spelen?’
De Kroon (34) verliet in oktober na anderhalf jaar reclamebureau Herc, waar ze managing director was. Vóór Herc werkte ze jarenlang als marketingdirecteur van recruitmentbedrijf YoungCapital. Het was haar nu duidelijk dat ze weer aan adverteerderszijde wilde werken.
In de vrij openhartige LinkedInpost schrijft De Kroon dat ze zich vlak na haar vertrek bij Herc wel enige zorgen maakte, ze bleek namelijk zwanger. Hoe zouden bedrijven reageren?, vroeg ze zich af. 'Moest ik in sollicitatiegesprekken de waarheid vertellen of gewoon mijn buik verbergen? Moest ik vlak voor mijn zwangerschapsverlof beginnen aan een nieuwe baan of juist eerst vrij nemen?'
De Kroon besloot om 'gewoon eerlijk' te zijn en in de gesprekken open kaart te spelen over haar privésituatie. Het viel haar op dat de meeste bedrijven openstonden voor het aannemen van een zwangere vrouw, zo ook bij Inner Circle. 'Er werd echt gekeken naar de lange termijn, ongeacht of ik een paar maanden met verlof ging of niet. En zo hoort het natuurlijk ook.'
Ruimdenkend
Ze sluit haar post af met een advies aan vrouwen in een soortgelijke situatie. 'Te vaak heb ik het gevoel dat vrouwen hun carrière plannen rond het krijgen van kinderen, maar doe dat alsjeblieft niet. Raak je zakelijke ambities niet uit het oog, natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meeste bedrijven zijn ruimdenkender dan je denkt.' De Kroon gaat vier dagen per week aan de slag voor Inner Circle. 'Zodat ik tenminste één dag per week bij mijn zoon kan zijn als hij eenmaal geboren is.'
Serieus daten
Inner Circle is bepaald niet de enige dating-app op de liefdesmarkt. Hoe gaat De Kroon het verschil maken? 'Er is inderdaad veel concurrentie, maar mensen zijn ook klaar met de fake profielen, het eindeloze scrollen, kortom de slechte kwaliteit op de verschillende apps. Inner Circle is er voor mensen die serieus willen daten, kwaliteit over kwantiteit. Er zit zoveel in dit product en dit merk, maar mensen weten het nog niet voldoende of hebben een verkeerde perceptie, bijvoorbeeld dat de app alleen op uitnodiging en betaald toegankelijk is, en dat is niet het geval.’
Ze wil vooral ‘het verhaal’ van Inner Circle gaan vertellen, bovendien is er groeipotentie in zowel nieuwe als bestaande markten. ‘Bijvoorbeeld in Latijns-Amerika gaan we heel hard. Interessant om dat verder uit te bouwen.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!