Na dik 4,5 jaar verlaat registermarketeer Marcel Aalders tapijtretailer Carpetright om zich aan te sluiten bij Altuïtion, een adviesbureau dat zich specialiseert in customer experience (CX) en employee experience (EX). Het 25 koppen tellende bureau zet ook stevig in op insights met een eigen afdeling. Aalders zegt trots te zijn op de dingen die hij met Carpetright heeft kunnen verwezenlijken, maar door het uitblijven van investeringen in de formule door de Britse moeder, werd het moeilijk om nog grote groeistappen te zetten.
9+ organisatie
Terug naar de advieskant dus, Aalders – die overigens ook kerndocent is bij Beeckestijn Business School – pakt zijn adviespraktijk weer op, een praktijk die hij in 2007 opzette. Maar nu dus onder de vleugels van Altuïtion, het bureau van Stephan van Slooten en Wilfred Achthoven. ‘Die zijn helemaal gek van klantbeleving’, zegt Aalders enthousiast. Van Slooten is dan ook co-auteur van drie vakboeken over het onderwerp, waaronder ‘De 9+ organisatie’. Een begrip dat volgens Aalders volledig door Altuïtion is geclaimd en ontwikkeld.
De kern van Aalders opdracht bij het bureau zal liggen in het domein van onderzoek, advies en het begeleiden van bedrijven bij cx-trajecten. Een eventuele inkoop in het bedrijf komt pas later aan de orde. Aalders treedt per begin dit jaar in loondienst van het bureau.