Lukas van de Ven, creatief directeur van reclamebureau N=5, lanceert online testplatform Reclametest.nl. 'Het is een privé-initiatief', zegt Van de Ven. Reclametest.nl staat uitdrukkelijk los van N=5.
Van de Ven zegt dat de website gemaakt is voor iedereen die bezig is met de ontwikkeling van reclame-uitingen. Dat zijn volgens hem strategen, creatieven, account mensen en adverteerders. De oprichter: 'In elke fase van het ontwikkelingsproces zijn er vragen. Begrijpen mensen wat we willen vertellen? Vinden ze het leuk wat we gaan doen? Zitten we op de goede weg? Snappen ze de grap? Vinden mensen deze acteur leuk? Het zijn vragen die men normaal wellicht in zijn of haar eigen omgeving, thuis of op kantoor aan de receptioniste, stelt. En dan komt men vaak niet verder dan de mening van tien (betrokken) mensen.'
Volgens Van de Ven kan je op Reclametest.nl zo’n vraag aan 150 mensen stellen. Zijn propositie: 'De antwoorden komen meteen binnen. Deze antwoorden kan je dan ook meteen bekijken op jouw persoonlijke test pagina. Reclametest.nl heeft een groep van 1000(+) respondenten klaar staan. Mannen en vrouwen vanuit heel Nederland en met verschillende leeftijden en achtergronden.
Lars Stoeltie en Jelle Munk zijn als internetspecialisten bij de lancering betrokken.
De marktonderzoeksbranche heeft inmiddels kritisch gereageerd op het initiatief van Van de Ven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!