Ludo Voorn (foto boven dit artikel) stapt per 1 januari aanstaande op bij PostNL. Zijn functie, waarin hij verantwoordelijk was voor alle marketing plus de sales op consumenten en de klein zakelijke markt, wordt samengevoegd met twee andere functies; sales directeur MKB en sales directeur van de groot zakelijke markt. Die positie zal worden ingevuld door Stephan van den Eijnden (linksonder op de foto). Hij is inmiddels aangesteld als commercieel directeur PostNL.
Spotta
Van den Eijnden heeft een lange staat van dienst bij PostNL. De laatste drie jaar was hij directeur van PostNL-dochter Spotta (marktleider in folderverspreiding).
Prijzen
Voorn zag zichzelf niet als de juiste persoon voor de nieuwe functie en besloot na overleg om het bedrijf te verlaten. Hij gaat met een goed gevoel weg. ‘Ik ben trots op mijn team en de vele marketingprijzen die we met PostNL hebben weten binnen te slepen.’
Top 100
Voorn werkte voor PostNL onder meer bij Reaal, Zwitserleven en Cendris. Voorn eindigde dit jaar als nummer 45 in de Top 100 Marketeers van Tijdschrift voor Marketing. Hij gaat per 1 januari op zoek naar een nieuwe uitdaging. ‘Ik ga weer op zoek naar een mooi bedrijf dat ik kan helpen met een marketingtransformatie, het opzetten van een marketingafdeling en waar ik marketingtalent kan opleiden tot marketingtoppers.’