In de categorie opmerkelijke overstappen: Luc Dietz heeft, samen met zijn partner Stella de Heij, het bureau Dietz Communicatie verkocht en is aan een nieuwe loopbaan begonnen. Bij de Amsterdamse brandweer.
Dietz volgt daar een opleiding tot commandant en is er aan de slag gegaan als Strategisch Adviseur Crisisbeheersing. Brandweer Amsterdam-Amstelland is het grootste onderdeel van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (VRAA), die nog in ontwikkeling is.
Nu dragen hij en zijn partner Stella de Heij het bureau over aan Bart Kooijman en Jasper Benus.
Bouwen en branding
Dietz en De Heij startten hun strategische communicatiebureau 15 jaar terug, en bouwden het in die tijd uit tot een gerenommeerd bureau dat zich richt op alliantiemanagement, omgevingsmanagement, city- en vastgoedmarketing en corporate positionering; strategische vraagstukken op het snijvlak van de publieke en private sector. Het bureau telt zo’n 25 medewerkers.
In een interview met Adformatie vertelde het paar drie jaar geleden hoe ze het bedrijf bestuurden als een keukentafel. Luc Dietz destijds: ‘Dat betekent dat je niets tekort komt, maar dat je ook wordt geacht je bijdrage te leveren. Dat je elders misschien minder hard hoeft te werken, voor een hoger salaris. Maar dat je hier ook alle mogelijkheden, ruimte en support krijgt om het beste uit jezelf te halen.’
Oud-hockey-international
Vooral Stella de Heij, een voormalig hockey-international met achttien interlands en Olympisch brons op haar naam, bracht de mentaliteit van ‘doorgaan tot je je doel hebt bereikt’ in. ‘Je moet er vooral voor willen gaan’, zei ze in het vraaggesprek. ‘Dat je niet om vijf uur de deur dicht trekt als je tot zeven uur door moet om iets af te krijgen. Er kan heel veel en er mag heel veel, maar we verwachten ook veel.’
Helemaal weg zijn de oprichters overigens niet, en het is afwachten hoe het ze afgaat de nieuwe eigenaren de ruimte te geven. Stella de Heij staat Kooijman en Benus voorlopig bij als financieel manager, Luc Dietz krijgt een coachende rol.