Deze nieuwe functie maakt het beter mogelijk lokaal je doelgroep te bereiken. De volgende stap van Facebook als conversie gericht advertentie platform. De nieuwe locatie targeting functie baseert de locatie veel specifieker dan voorgaande targeting opties. Voorheen kon je alleen land, staat/provincie en stad instellen, maar nu is het ook mogelijk om op regio, postcode of zelfs een specifiek adres te zoeken. Naast de verfijnde locatie instellingen is er eindelijk de mogelijkheid om bepaalde locaties uit te sluiten. Iedere gespendeerde euro gaat naar je exacte doelgroep.
Na het kiezen van de locatie geeft Facebook je de keuze om in te stellen wat de doelgroep met die locatie heeft. Woont diegene daar? Of is die persoon toevallig in de ingestelde radius? Ook kun je targeten op Facebook-gebruikers die recentelijk op je ingestelde locatie waren. Hoe weet Facebook waar je doelgroep uithangt? Dit wordt nagetrokken via IP adressen en locatiegegevens van mobiele telefoons.
Geschikt voor wie? Een geweldige mogelijkheid voor lokale winkels, theaters of bioscopen. Denk bijvoorbeeld aan lokale retailers die Facebook ads alleen op hun specifieke doelgroep willen inzetten: in de buurt en met bepaalde interesses/demografische gegevens die van toepassing zijn tot je productenaanbod. Maar denk ook aan festivals, feesten, bioscopen en concerten die met deze feature last-minute mensen naar hun locatie kunnen leiden. Oftewel, nieuwe mogelijkheden om fysieke verkoop en dienstverlening te verkopen via Facebook Advertising.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!