Logeion heeft een nieuwe huisstijl. De beroepsorganisatie neemt afscheid van de zwarte mannetjes en de rode letters. Volgens voorzitter Ron van der Jagt symboliseert deze stap de vernieuwing en vooruitgang die Logeion de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. ‘ De nieuwe look-and-feel van Logeion is eenvoudiger, frisser en bovenal krachtiger.’
Michel van de Boogaard van Sabel Communicatie ontwierp de nieuwe huisstijl: ‘Het woordmerk is gezet in kapitalen. De kapitalen geven het belang aan: het belang van Logeion als beroepsvereniging die onmisbaar is voor het vak en voor de ontwikkeling van communicatieprofessionals.’
Verbindingsstreepje
Opvallend in dat woordmerk is de letter E waarbij het middelste dwarsbalkje is losgehaald van het letter. ‘Dit dwarsbalkje kun je zien als koppelteken, verbindingsstreepje. Dit staat symbool voor het verbinden van alle communicatieprofessionals in Nederland in het algemeen, en het verbinden van mensen in het bijzonder.’
Ook de huisstijlmiddelen zijn opgefrist. ‘Onze doelstelling om een huisstijl neer te zetten die passend is bij een krachtig en eigentijds Logeion, is naar mijn mening in alle opzichten geslaagd. Het is natuurlijk mooi om uit te kunnen leggen waar de kleuren en het logo voor staan, maar ik ben ervan overtuigd dat deze huisstijl geen toelichting nodig heeft. Het staat als een huis’, aldus Esther Schaddelee, bestuurslid Logeion.
Lees meer bij Logeion
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!