Per 1 januari gaat hij daar aan de slag als uitgever en directeur Line/Brand extensions en Events. ‘Een geweldige uitdaging die op mijn pad kwam, waar ik echt geen nee tegen kon zeggen.’ Bouwman heeft bijna twee jaar bij Sijthoff Media gewerkt, waar hij vanuit de directie verantwoordelijk was voor alle redacties en content.
Herpositionering
‘Korter dan ik vooraf had gedacht’, noemt Bouwman de tijd bij Sijthoff Media. ‘Toch hebben we in deze periode veel bereikt: het benoemen van stevige hoofdredacteuren op drie van de vier clusters, de ingrijpende en succesvolle herpositionering van Adformatie, het vernieuwen en verjongen van de redacties, en het herijken van het event- en opleidingenbeleid.’
Willem Sijthoff: ‘We vinden het jammer dat Léon vertrekt, maar wensen hem veel succes bij deze mooie nieuwe uitdaging. Voor de samenwerking en de stappen die zijn gezet, bedanken we hem. Er is een nieuwe basis gecreëerd waarop we verder kunnen bouwen.’
Bij New Skool Media zal Bouwman zich bezighouden met de verdere groei van het Special Interest Cluster met daarin marktleidende titels als delicious, Fiets, Knip en Truckstar. Daarnaast wordt hij eindverantwoordelijk voor de expansie van de zogenoemde ‘line en brand extensions’ en events van de gehele organisatie.
Fors investeren
Erwin van Luit, ceo van New Skool Media over de komst van Bouwman: ‘Binnen de strategie van New Skool Media hebben we bepaald dat we fors zullen investeren in verdere groei van onze special interest titels en multimedialisering van ons gehele portfolio.’
Voordat Bouwman bij Sijthoff Media begon, werkte hij bijna zeven jaar bij de FD Mediagroep. Daar zette hij de afdeling FD/BNR Networks op, dat redactionele partner-concepten ontwikkelde als onder meer Wereldveroveraars, Eyeopeners, de BNR Businessclub en FD Circle. Eerder was hij mediaredacteur en later hoofdredacteur bij Adformatie, een van de titels uit het huidige Sijthoff Media-portfolio.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!