KYOKO brengt thee in hersluitbaar aluminium blik

Anthem Hilversum heeft voor de Europese lancering een merkidee en verpakkingsconcept voor KYOKO ontwikkeld – een nieuw ready-to-drink Japans theemerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

KYOKO wordt geproduceerd door UCC Europe, de Europese tak van het Japanse koffie- en theeconcern United Coffee.

Met KYOKO gaat UCC als eerste in Europa een nieuwe ready-to-drink tea productcategorie creëren. Nederland en Zwitserland bijten de spits af als de eerste markten waar het KYOKO-merk wordt geïntroduceerd. De door Anthem ontwikkelde merkpositionering en het bijbehorend verpakkingsconcept hebben als doel om de Japanse thee cultuur te integreren met hedendaagse rituelen om zo de ervaring van een verfrissend en authentiek gebrouwen theemoment neer te zetten. De fles zelf bestaat uit een hersluitbaar aluminium blik dat uniek binnen de Europese markt.

Anthem: ‘Het design roept onmiddellijk beelden van Japan op, onder andere door in de moderne en onderscheidende KYOKO branding de ‘rode stip’ van de Japanse vlag te gebruiken. Daarnaast is in het KYOKO beeldmerk de naam KYOKO met Hiragana karakters tot leven gebracht. De natuurlijke aspecten van de theedrank zijn met een zacht bloesemmotief weergegeven en het simpele ontwerp benadrukt het gebruik van pure, authentiek gebrouwen en ongezoete ingrediënten.’ Het bureau noemt het ontwerp zeer opvallend in het schap en activerend vanuit het schap, ‘waardoor we zeker de shopper bereiken die op zoek is naar iets nieuws in het koelvak. Theerituelen zitten in de Japanse cultuur verankerd en KYOKO hoopt moderne consumenten te inspireren om met KYOKO hun eigen rituelen te creëren.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie