KPN saneert merken

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mensen die het Tijdschrift voor Marketing lezen zagen het .

Vorig jaar gaf bestuurslid Baptiest Coopmans van KPN, zijn eerste interview aan TvM (april 2007) en kondigde daarin aan dat hij KPN simpeler wilde maken.

Er waren te veel merken en hij wilde dat aantal terugbrengen, zei hij. 'We houden nu onze hele portfolio tegen het licht. Zaken moeten simpel zijn en toch een hoge toegevoegde waarde hebben in de beleving van de consument.'

En: 'Het Net en Planet bieden nu ook bijna hetzelfde pakket, dat kan niet meer'.

Intern ontstond daarover wat commotie. Hij hing toen toen nog wel de mediacontent-strategie van KPN aan, maar die werd later in het jaar ook geschrapt.

Nu maakte het concern het gisteren echt bekend: KPN gaat merken schrappen.

Mede door overnames werkt het bedrijf nu onder namen als Speedlinq, Het Net, Tiscali, Mine en Planet.

Dat worden er drie: KPN, Hi (voor jongeren) en Telfort (voor koopjesjagers). Ook de achterliggende organisatie moet simpeler worden, zodat klantenservicedrama's als met Internetplusbellen voorkomen worden - op een gegeven moment ging bij deze abonnementsvorm een op de twintig aansluitingen mis.

Als er straks een monteur langskomt, moet het in één keer lukken, zei Scheepbouwer gisteren.

Mine is dus ook ten dode opgeschreven. Coopmans zei daarover vorig jaar: 'Misschien hebben we dat ook niet goed gedaan. (...) KPN Digitale tv was inderdaad logischer geweest....maar dat gebeurt nog wel.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie