Een gezondere variant op vleeswaren is de winnaar van het Jumbo Huismerk Lab 2015 geworden. Het gaat om een broodbelegproduct dat voor maximaal 50 procent uit vlees bestaat en voor de andere helft uit groente en zuivelproducten. Het product is bedacht en gemaakt door Vollebregt Fresh Company.
Directeur formule en innovatie bij Jumbo, Colette Cloosterman-Van Eerd, zegt in een toelichting dat vleeswaren niet alleen inspelen op een gezonder eetpatroon, maar eveneens op toekomstige trends waarbij vlees steeds minder een prominente rol heeft en groente een steeds grotere rol krijgt. ‘Daarnaast’, zegt Cloosterman, ‘is het product ook zeer smaakvol en dat is zeker niet onbelangrijk.’
Focus op gezondheid
Jumbo wil het huismerkassortiment gezonder maken. Door het Huismerk Lab van dit jaar het thema ‘gezonder eten en leven’ mee te geven, werden leveranciers aangemoedigd om producten op dit gebied te ontwikkelen.
Vet, suiker, zout
Naast de gezonde vleeswaren worden ook de volgende producten opgenomen in het assortiment:
- Superslurfjes bewuste chips (Intersnack)
- Vruchtenyoghurt met 30 procent minder suiker (A-ware Fresh Dairy)
- Superbijtjes-uitdeelzakjes gedroogd fruit (Menken Orlando)
- Soepen van reststromen (Four Seasons food)
Bron: Levensmiddelenkrant
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!