Growth hacking agency Sprints & Sneakers breidt haar diensten uit met een aparte brandingtak. Onder leiding van ex-Qmusic marketingbaas Jorn Agterberg gaat de agency ook strategisch bouwen aan merken die positieve impact (willen) maken.
Naast datagedreven experimenten onder de noemer van growth hacking, helpt Sprints & Sneakers merken voortaan ook bij positioneringen, merkstrategieën en de visuele identiteit. Het snelgroeiende bedrijf won afgelopen jaar nog een gouden FD Gazelle en kreeg in 2021 het predicaat Bcorp, vanwege haar duurzame manier van ondernemen.
Om de groeiende vraag van partners op het gebied van merkstrategieën te beantwoorden, wordt de dienstverlening verder verbreed.
Voor de brandingtak trekt Sprints & Sneakers onder meer Jorn Agterberg aan. Hij was de afgelopen zes jaar verantwoordelijk voor de marketing van Qmusic. Onder zijn leiding groeide het radiostation uit naar commercieel marktleider.
'Ik had tot mijn pensioen bij Qmusic kunnen blijven, maar realiseerde me ook dat er vast ook andere mooie uitdagingen in het verschiet konden liggen en dat het tijd werd om weer eens uit mijn comfort zone te stappen na twaalf jaar.'
'Nee hoor, ik had nog helemaal niets nieuws toen ik bij Qmusic vertrok. Was heel prettig om iets goed af te ronden en daarna veel tijd vrij te kunnen maken voor vrienden en familie. Na een week of drie, vier, merkte ik ook dat mijn hoofd echt leeg was. Dat gevoel heb ik een half jaar mogen ervaren. Nu is het tijd voor een nieuwe uitdaging.'
'Ik werkte bij Qmusic al samen met Bart Snijders, oprichter van Sprints & Sneakers. Een energieke visionair met een heldere kijk op de wereld. Hij vroeg al eerder of ik geen interesse had om bij hen te komen werken. Toen we tijdens mijn sabbatical weer in gesprek kwamen en hij me vroeg de brandingtak op te zetten, werd ik enthousiast.'
'Als marketeer zijnde vind ik branding natuurlijk heel belangrijk. Als je wilt groeien als organisatie moet je je merk stevig en sterk neerzetten en je missie duidelijk communiceren. En als je wilt laten weten dat je duurzaamheid hoog in het vaandel hebt staan, dan moet je dat integreren in je merkverhaal. Er zijn veel bedrijven die dat nog niet doen of daarmee worstelen en strugglen met de vragen: wat is onze why? En onze identiteit? Daar kan ik bij helpen, heb ik ook gedaan bij Qmusic.'
'Dat is een interessante vraag. Ik zou geen nee zeggen tegen zulke bedrijven zolang we mee kunnen werken aan verandering. Shell Recharge, het bedrijfsonderdeel dat de overstap naar elektrisch rijden makkelijker wil maken, maakt een goede stap in de richting van een fossielvrije wereld. Dan kun je zeggen dat je niet voor Shell wilt werken omdat ze fossiele brandstof produceren, maar als je de kans krijgt om voor de recharge-divisie te kunnen werken, dan maak je met zo'n merk, wereldwijd veel impact. Ik zie dan wel een kans.'