Jildou van der Bijl vertrekt na 17 jaar bij Linda

'Mijn tijd zit erop, ik heb zin in nieuwe avonturen', zegt de creatief directeur.

Marc de Groot

Jildou van der Bijl, creatief directeur van mediabedrijf Linda, vertrekt na zeventien jaar. Ze stopt op 1 maart en blijft daarna wel lid van de Raad van Toezicht van de Linda Foundation. Van der Bijl zegt met 'pijn in haar hart' te vertrekken maar ook 'zin te hebben in nieuwe avonturen.' 

Commerciële creatieve samenwerkingen

Als hoofdredacteur van verschillende tijdschriften en Linda-specials was Van der Bijl jarenlang verantwoordelijk voor de groei van de merken. Een verantwoordelijkheid die zij doorzette toen ze in 2008 samen met Linda de Mol hoofdredacteur werd van het Linda-magazine. In 2019 stapten ze samen voor één jaar over naar Net5, Karin Swerink nam het stokje als hoofdredacteur over.

De laatste twee jaar bekleedde Van der Bijl de functie als creatief directeur van Linda. In die rol ontwikkelde zij onder meer commerciële creatieve samenwerkingen. 

Onduidelijk is of het merk Linda een nieuwe creatief directeur gaat zoeken. De werkzaamheden van Van der Bijl worden intern verdeeld, meldt het bedrijf. 

'Vriendschap blijft'

Het merk Linda staat aan de vooravond van een jubileumjaar. Alle voorbereidingen hiervoor zijn getroffen, zegt Van der Bijl. '[..] Mijn tijd zit erop, ik heb zin in nieuwe avonturen. Ik dank mijn dierbare collega’s en natuurlijk Linda de Mol voor alle vrijheid en vertrouwen die ik altijd heb gevoeld.'

Voor Linda de Mol is het vertrek van haar creatief directeur een nieuwe tegenslag in een toch al lastig jaar. De Mol: 'Jildou is zeventien jaar van onschatbare waarde geweest voor Linda. Met pijn in mijn hart zie ik haar vertrekken. Maar ik gun haar nieuwe avonturen en de vriendschap blijft.' Dit jaar werd bekend dat de man van De Mol, Jeroen Rietbergen, zich bij The Voice of Holland schuldig gemaakt heeft aan grensoverschrijdend gedrag. De Mol heeft haar relatie met Rietbergen daarom verbroken en legde haar werkzaamheden voor het merk Linda maandenlang neer. Ook nam ze een periode geen tv-werkzaamheden aan. 

Onderdeel van Talpa

Linda bestaat als merk uit de tijdschriften Linda, Linda Meiden en de special Linda Loves, socialmediakanalen en een website. Het merk maakt onderdeel uit van Talpa Network, het media-imperium van John de Mol - de broer van Linda de Mol.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie