Mediabrands heeft Jeroen Oosterbaan per 1 oktober aangesteld als managing director Marketing Sciences, de afdeling die bestaat uit dataconsultants, analisten en datascientists werkzaam voor de labels Initiative, UM, Reprise en Yune. Oosterbaan was marketing effectiveness lead bij Albert Heijn en werkte eerder voor bedrijven als HBO, Simyo, Oculon en Sanoma.
Oosterbaan volgt Menno van der Steen op die eerder bij Mediabrands vertrok.
Onno Seelen, coo Mediabrands: 'Binnen onze organisatie is de afdeling Marketing Sciences een van de belangrijkste pijlers. Deze afdeling is er bij uitstek om het verschil te kunnen maken en zorgt via data, tech en zelfontwikkelde tools voor de onderbouwing waarmee onze adviseurs elkaar en onze klanten uit kunnen dagen om het beste uit elke campagne te halen. Wij waren op zoek naar een zwaargewicht om deze afdeling samen met het team verder te ontwikkelen en naar de volgende fase te brengen.'
Jeroen Oosterbaan: 'Het doel van Mediabrands is onze klanten helpen te groeien. Ik denk dat we boven alles kunnen helpen bij die groei via onze kennis van marketingdata en die van de business van onze klanten. En juist op dit vlak van marketing effectiveness en data consultancy ligt een grote ambitie van Mediabrands Nederland.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!