Jeroen de Bakker verlaat na 3,5 jaar Talpa Network, waar hij de functie managing director product & growth audio had. Hij laat dat vandaag weten op zijn blog. Hoewel het mediabedrijf middenin een reorganisatie zit - gisteren werd bekend dat de OR daarmee akkoord gaat - vertrekt De Bakker op eigen initiatief.
'Wat begon als een klus voor 12 maanden, duurde uiteindelijk ruim 3,5 jaar. Vandaag heb ik met het onderstaand bericht mijn afscheid aangekondigd bij Talpa Network.'
'De cirkel is rond. Dit dacht ik een aantal weken geleden toen de aangescherpte merkstrategie van JUKE klaar was. Na een lange zoektocht hebben wij eindelijk een onderscheidende en relevante marktpositie gevonden, precies tussen radiostations en muziekdiensten in.'
'Deze strategie sluit volledig aan bij “het leven verrijken met de magie van onze sound”. Het gedachtegoed dat wij eind 2016 ontwikkelden als missie voor het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen 538Groep en Sky Radio Group. Een mooie aanleiding dus voor mij om eind juni weer een deurtje verder te gaan en jullie zakelijk te verlaten.'
'Ik heb ooit gezegd dat ik -gezien mijn achtergrond- geen mannetje van de radio was. Maar dat ben ik de afgelopen 3,5 jaar wel degelijk geworden. Radio is springlevend en ik hoop en neem aan dat mijn bijdrage om rond dit bijzondere medium een ‘future proof’ audiobedrijf te bouwen de komende jaren blijft groeien en renderen. Na een korte sabbatical ga ik verder met investeren in nieuwe digitale activiteiten. Iets wat ik ook deed voordat ik naar de Bergweg kwam.'
Wat De Bakkers volgende stap wordt, is nog nier bekend. Voor Talpa Network had hij vele adviesfuncties in marcom en media. In de jaren negentig was hij medeoprichter van digitaal bureau Qi.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!