Jan Driessen (Aegon Nederland) is de nieuwe BVA-voorzitter

De BVA bond van adverteerders heeft Jan Driessen (47), de directeur Communicatie van Aegon, benoemd tot opvolger van Mark de Witte (Bacardi) als voorzitter van de adverteerdersclub.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Driessen is sinds 2000 directeur Communicatie bij Aegon. Hij is daar verantwoordelijk voor het gehele communicatie traject, 'inclusief informerende en commerciële communicatie en sponsoring (Ajax, schaatsen, roeien)'.

Ik associeer hem eerder met pr en dat soort zaken dan met adverteren, maar Driessen gelooft zelf sterk in verantwoorde communicatie, laat de BVA weten.

Driessen: 'De huidige tijd vraagt om adverteerders die hun verantwoordelijkheid zelf nemen. Samen zullen we in onze reclame-uitingen vorm en inhoud moeten geven aan belangrijke zaken als duurzaamheid, eerlijkheid en ethisch zuiver handelen.

'Merken die gaan voor de lange termijn, willen en doen dat ook. Verleiden mag, maar misleiden niet! Er moet een krachtig herstel van vertrouwen in reclame komen'.

Dat bedoel ik dus...

Vóór Aegon heeft Driessen verschillende journalistieke functies bekleed (onder meer bij Den Haag Vandaag, Brandpunt en Netwerk, zowel als chef nieuwsdienst als verslaggever). Daarnaast is hij actief in de politiek (VVD).

Met de benoeming tot BVA voorzitter wordt Driessen tevens bestuurslid van het CMC, Centrum voor Merk en Communicatie, waarin onder meer de stem van adverteerders richting Den Haag en Brussel vertegenwoordigd wordt.

BVA voorzitter Mark J. de Witte MBA (46), CEO Bacardi-Brown Forman Brands UK en Ierland, kondigde in juni jl. zijn aftreden aan omdat hij met ingang van 1 juli actief zou zijn als CEO van Bacardi in de UK en Ierland.

Zijn taak als BVA voorzitter was met zijn vertrek naar het buitenland niet langer te combineren. De Witte was sinds oktober 2006 BVA voorzitter en heeft in overleg met het Algemeen Bestuur en de directeur, Jan Driessen als zijn opvolger voorgesteld.

De Witte: "Met Jan Driessen halen we een doortastende en enthousiaste communicator in huis met een breed (politiek en journalistiek) netwerk en een heldere visie op de rol van communicatie in de hedendaagse maatschappij, die goed aansluit bij het nieuwe elan dat BVA de afgelopen periode heeft opgestart.

'De veranderingen in het medialandschap (digitalisering), nieuwe doelgroepen, toenemende overheidsbemoeienis en de dynamiek van de relatie tussen adverteerder en bureau vragen om een toonaangevende en pro-actieve adverteerdersbond met visie'.

Het BVA bestuur is nu als volgt samengesteld:

- J. (Jan) Driessen; Directeur Communicatie Aegon (voorzitter)
- Ir. A. L. (Loïke) Stelwagen; Marketing Communicatie Manager H.J. Heinz (vice-voorzitter)
- Drs. W.A.M. (Pim) Slierings; zelfstandig adviseur (penningmeester)
- Drs. C.J. (Cees-Jan) Adema; Director Public and Government Affairs Northern Europe PepsiCo International
- Drs. F.J. A.N. (Frits) Bruijn; zelfstandig adviseur
- Drs. H.A.M. (Harry) Dekker; Media Director Unilever
- S. (Sander) Fauth; Manager Media Communicatie KPN
- W.A.F. (Wil) Giezenaar; Manager Marketingcommunicatie Audi (Pon)
- Drs. A.A.P.M.(Astrid) van den Oetelaar; Media & Communications manager P&G
- Drs. A. (Arjan) H.M. Veraart; Hoofd Concerncommunicatie Rabobank Nederland

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie