Rod Henriques is aangesteld als de nieuwe executive creative director EMEA van Dept. Hij gaat leiding geven aan de creatieve, design- en productieteams met een focus op de Benelux en de Nordics van het internationale digitale bureau met hoofdkantoor in Amsterdam.
De benoeming volgt op het vertrek van executive creative director Max Pinas in maart dit jaar. Hij zat ruim vijftien jaar lang meer aan de 'experience-kant van de business' met een focus op Amsterdam. René Verbong leidde als ECD vijf jaar lang de creatieve vloer van Dept en vertrok in juli. Het is de bedoeling dat Henriques zich EMEA-breed op internationale klanten gaat richten met meer focus op creatie, meldt Dept desgevraagd. Een bredere rol dus.
Veel prijzen
Henriques heeft in de afgelopen twintig jaar ruime ervaring opgedaan bij diverse reclamebureaus wereldwijd, waaronder TBWA/Chiat/Day, Jung von Matt, Saatchi & Saatchi, McCann, BBDO en meest recent Leo Burnett in Dubai. Hij heeft talloze internationale reclameprijzen gewonnen -waaronder in Cannes- voor merken als P&G, Coca-Cola en Mastercard.
Erwin Bossers, vice-president creative & media bij Dept: 'We zochten iemand die gelooft in de kracht van het combineren van creativiteit, media en technologie. Bovendien vind je niet zo gauw iemand als Rod, die met veel ervaring tóch bescheiden is.'
Henriques: 'Als techliefhebber wilde ik altijd al werken bij een bedrijf waar technologie, media en data centraal staan. De stap naar Dept voelde voor mij daarom natuurlijk.'
Henriques gaat bij Dept aan de slag voor klanten als Netflix, Bol, ING en Foot Locker.