Inge Wallage is benoemd tot directeur corporate communications & marketing van Wageningen University & Research. Zij neemt de functie over van Marc Lamers die na bijna 8 jaar ‘Wageningen’ in februari overstapte naar het Rode Kruis. Sander Fransen vulde op ad interim-basis de tijd tussen beiden op.
Wallage werkt sinds oktober 2017 vanuit een eigen bureau aan strategieën voor verandering binnen bedrijven en organisaties. Daarnaast was zij tot vorige maand directeur van de European Association of Communication Directors (EACD).
Inge Wallage werkte zowel in het bedrijfsleven als bij ngo’s. Zij heeft ruim 26 jaar ervaring met communicatie in bij organisaties met veel verschillende belanghebbenden .
Ze werkte bij de International Water Association, Greenpeace International, StatoilHydro, Royal P&O Nedlloyd en Burson-Marsteller. De laatste jaren richtte Wallage zich op vernieuwende vormen van wat ze systemisch stakeholder-engagement noemt.
Dialoog gezonde voeding
Met Wallage haalt WUR ervaring binnen op het gebied van internationale organisatiecommunicatie en positionering van de communicatiediscipline. ‘Werken voor WUR is voor mij een prachtige volgende uitdaging’, zegt Wallage. ‘De samenleving staat voor belangrijke uitdagingen en de WUR speelt daarbij een cruciale rol.’
Louise Fresco, voorzitter van de raad van bestuur, verwacht dat de universiteit met de benoeming van de ervaren Wallage kennis kan uitdragen de dialoog met de samenleving over gezonde voeding en leefomgeving kan versterken.
Fresco: ‘Het is geen toeval dat ons strategisch plan Finding answers together heet. Onze inzet op betekenisvol communiceren rond maatschappelijke veranderingen op ons vakgebied is een duidelijke prioriteit.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!