Klanten kunnen overal ter wereld oude kleding – ongeacht van welk merk – naar H&M-winkels brengen, met een maximum van twee tassen per klant per dag. In ruil daarvoor ontvangen ze een kortingsbon. ‘Dit om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk kleding op de vuilnishoop belandt’, aldus H&M.
De duurzame Conscious-collectie zelf, die 19 maart wereldwijd en online zal worden gelanceerd, maakt deel uit van H&M’s inzet voor een toekomst met duurzamere mode. De collectie, met vrolijke prints, is gemaakt van materialen als organisch katoen en gerecycled polyester. Naast een vrouwencollectie is er ook een collectie voor heren en kinderen en baby’s.
Paradis over haar betrokkenheid: ‘Ik heb zelf al veel vintage fashion in mijn garderobe. Ik houd van deze stijl en het is milieuvriendelijk, want je gebruikt en hergebruikt oude kleding.’
Hier de making of van de commercial met Vanessa Paradis, als teaser.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!